Har ju missat o skriva om när vi var iväg. Så tänkte skriva några rader innan jag sätter mig med tentapluggandet igen. Väldigt passande att tänka på sol o värme när snö o kyla är utanför dörren =)

Vi åkte ner till Göteborg dagen innan och checkade in på hotellet på Landvetter. Det var skönt faktiskt. Vi tog de lugnt och åt god mat och det blev läggdags runt halv nio. Tidigt för mig och älsklingen men sent för barnen.

Upp tidigt och göra oss i ordning. Äta frukost och ge sig av. Väl på flygplatsen hade vi två väldigt förväntansfulla flickor. Boardingen gick fort trots att vi fick gå på bland de sista då vi satt näst längst fram i planet.

Flygresan ner gick kanon. Flickorna lekte, åt och sov. Läste lite bok och tittade lite på film.

2013-12-04 16.03.34-1

Denna utsikten möttes vi av när vi kom ut på vår balkong. Helt fantastiskt! Det var riktigt mysigt att sitta där och bara vara. Nora tjatade om att få bada hela tiden. Men först blev det lite mat i poolbaren. Sen fick hon äntligen bada!

Tiden gick väldigt fort. Hela familjen åkte på feber. Nora och Älsklingen hade över 39 graders feber några dagar och jag och Nikki hade runt 38 i någon dag. Vi var lite möra och tyvärr blev det inga direkta utflykter på grund av detta. Jag hade gärna åkt runt och tittat lite. Men de får bli nästa gång.

På hotellet fanns även en spa-avdelning som vi tillbringade förmiddagarna i. Den poolen jag blev mest fascinerad över var ”Döda havet poolen” Den efterliknade döda havet och det var en cool känsla. En gång i mitt liv ska jag åka och bada i riktiga döda havet! Så är det bara!

CIMG1853En dag gick jag, älsklingen på promenad själva. Det var riktigt mysigt. Kvällen innan hade bara jag och älsklingen varit iväg så vi visste lite vad stan hade att erbjuda. Vi gick och tittade lite i affärer men barnen tröttnade på det rätt fort så vi letade upp en lekpark som de lekte som bara den i. Den var riktigt poppis. Sen fortsatte vi promenaden och vi kände hur värmen började komma. Solen stod rakt upp på himlen så det var bara att vända tillbaka till hotellet.

Pluggandet lämnades verkligen inte hemma utan jag satt och läste väldigt mycket när vi var borta. Ändå kändes det som var väldigt mycket efter när man kom hem igen. Bästa platsen att läsa på var helt klart balkongen, men ville ju inte sitta där i min ensamhet så läste mycket nere vid poolen också.

Vad vi gjorde där nere är inte svårt att sammanfatta: Bad, bad, bad! Lek och stoj för barnen, pluggande för mig och bara va för älsklingen. En sak har jag insett nu i alla fall. Att ligga och sola i en vecka är inget för mig! Jag tröttnar efter 10 minuter. Älsklingen är glad för detta för vår framtida bröllopsresa kommer garanterat innehålla mer äventyr än ligga vid poolkanten/stranden och sola!

Kanske dags att börja planera för en framtida bröllopsresa snart =) Är ju ändå 3½ år sen vi gifte oss. Pengarna vi fick till resan ligger fint på ett konto o väntar. Kanske dags att spara ihop de sista så vi kan komma iväg!