2014-05-10 12.26.15

Egentligen skulle det bli en SPA-helg med älsklingen, Fredrik och Ida men då Fredrik hade svårt att få ledigt bestämde sig jag och Älsklingen att vi ger oss av själva. Barnen for till farmor och farfar och jag och Johan satt och funderade på vad vi skulle hitta på. Uddevalla slutade det hela och vi bokade hotell.

Lördag morgon och vädret var kanonfint när vi åkte. Jag har inte lagt in bilderna från systemkameran så det blir bara mobilbilder här idag. Inte lika roliga bilder då jag försökte koncentrera mig att ta bilder med kameran för en gångs skull.

När vi kom till Uddevalla spanade vi stan och åt lite. Gratis parkering i två timmar som blev till på måndag. Inte helt fel. Vi hittade en liten marknad men vi köpte inget. Vi strosade bara omkring och tog det lugn. När klockan började närma sig tre åkte vi vidare till hotellet. Tyvärr började det mulna på så utsikten från vårt hotellrum gör sig inte riktigt. På kvällen sprack det upp igen och då var det riktigt fin utsikt över fjorden =)

2014-05-10 15.09.31 2014-05-11 10.07.48

Vi vilade lite på hotellrummet innan vi begav oss ut igen. Vi stannade till i hotellets ”öppna kök” där man fick äta hur mycket godis, glass, fika, dricka, kaffe och frukt som man ville helt gratis =) Det var ju tur att vi inte spanat in detta tidigare för det skulle stänga en timme senare och vi hade bestämt att vi skulle ut på promenad.

2014-05-10 15.48.30

Strandpromenaden var jättefin och det var mycket folk som gick där. Vi stannade mycket för att ta mycket kort. Dock fick jag bara massa dåliga med mobilkameran. Fick inte en endaste bra på mig och Johan tillsammans. Får hoppas någon blev bra med systemkameran =)

Det var mysigt och vädret var precis lagom varmt och solen tittade fram en sväng. Efter ett tag vände vi om och vandrade tillbaka till hotellet. Jag ville testa SPAt ju!

2014-05-10 16.16.52

Väl framme på hotellet igen gjorde vi oss i ordning och tog på oss badrockar och tofflor som fanns på hotellrummet. Sen tog vi hissen ner. Vi började med att bada badkar med olja som vi fick på rummet. Supermysigt var det och stora badkar så man fick plats =) Det fanns en bubbelpool precis bredvid men den testade vi aldrig. Det fanns även en bastu men den testade vi inte heller och inte heller den stora poolen för den kändes kall (28 grader) efter vårt varma badkarsbad. Istället gick vi och la oss i Solterapin under Miamis sol ;)

2014-05-10 17.03.15 2014-05-10 17.03.27 2014-05-10 17.23.00

Efter 20 minuter tröttnade jag för det var varmt och vi hade inget vatten med oss. Vi vandrade upp för trappan och där uppe på terrassen fanns en varmvattenpool med en helt fantastisk utsikt! Lite för varmt för min smak i baljan men sålänge jag hade halva kroppen över vattnet så gick det bra =) Vi satt en bra stund och bara gottade oss där =)

2014-05-10 17.59.39

Innan vi gick till hotellrummet så fastnade vi vid ett par mosaiksängar som var uppvärmda. Johan tyckte det var skönt och det hade jag nog också gjort men jag var lite för kort för att ligga bra i dem. Men en stund blev vi kvar där och på nervägen hittade vi ett litet gym som vi stannade och tränade lite i. Jag tog i så svetten rann men älsklingen klenade tyckte jag :p Är sanningen sån att jag börjar bli starkare än han kanske :P

Nu var jag enormt törstig och vi hittade inget vatten där nere. Så vi åkte upp till hotellrummet igen. Vi drack och gjorde oss i ordning för kvällens middag som vi bestämt oss för att äta på hotellet. Vilken tur säger jag bara! Det var nog bland den godaste maten jag någonsin ätit. Gudomligt gott!

2014-05-10 19.27.49 2014-05-10 19.28.14 2014-05-10 19.28.27 2014-05-10 19.28.24 2014-05-10 19.28.41 2014-05-10 19.54.58 2014-05-10 20.21.18

Efter maten gick vi till hotellrummet och tittade på Eurovision. Älsklingen somnade när rösterna redovisades men jag tittade klart på hela programmet. Hejade ju på Sanna. Men trea är helt klart okej!

Morgonen efter vaknade jag runt åtta. Låg och tittade på älsklingen tills klockan ringde. Vi packar och gör oss i ordning och går ner och äter frukost. Supergott! Avslutar med mjukglass. Det borde man göra jämt när man sover på hotell!

2014-05-11 08.59.04

Innan vi for hemåt stannade vi på IKEA och handlade lite smått och gott.

Helgen kan avslutas att den blev mycket lyckad och barnen var nöjda även dem med sin visit hos farmor o farfar. De hade tom hunnit med ett BIO besök =)