Idag kom Nikkis säng. Superlycklig flicka. Först tänkte vi vänta tills pappa kom hem innan vi skulle börja montera men mamman i huset kan ju inte hålla sig som vanligt så strax innan två satte jag igång. Monterade ihop nattduksbordet som tog nästan två (!) timmar. Trodde inte beskrivningen när de stod så men de var lite klurigt och limmet skulle torka.

Sen en stund innan fyra satte jag och barnen igång med att röja i Nikkis rum och flytta ut hennes gamla säng. Men när jag börjar öppna paketet ser jag att huvudgaveln är skadad. Jag tar och ringer kundservice på Halens där vi köpt sängen men de kan inte hjälpa till något för jag måste prata med reklamationsavdelningen. Dock stängde den 16.00 och jag ringde 16.13. Sjukt irriterande. De kunde inte ens svara på frågor om jag måste skicka tillbaka hela sängen eller om de räcker med den skadade delen.

Efter lite övervägande väljer jag att packa upp resten med bara för att kontrollera resten av delarna. Det visar sig att ytterligare två delar är skadade. Inget kul alls. Nu måste vi börja krångla med skicka tillbaka antingen hela sängen, de delar som e skadade eller alla tre kollin som sängen bestod av…

Nikki får flytta ut ur sitt rum över helgen tills vi vet hur vi ska göra då hennes rum är fullt med sängdelar.

C360_2013-01-11-17-36-58C360_2013-01-11-17-36-22C360_2013-01-11-17-32-02_orgC360_2013-01-11-17-33-31

Ja ni ser de e ju inga små saker heller. Utan de syns rätt tydligt. Först tänkte jag att man kunde be om rejält rabatterat pris men så såg jag att ena pinnen var sprucken och då orkar jag inte börja spackla o måla som jag tänkt göra om jag fick rejält rabatterat pris. Nu är det bara byta eller häva hela köpet som gäller. Hoppas de inte krånglar med detta nu bara!